SPIE
Veiligheidscultuurprogramma en safety branding
SPIE | veiligheidscultuur-programma en safety branding
Begin 2024 startte SPIE samen met Salmay met een veiligheidscultuur-programma. De programmamanagers van SPIE waren verantwoordlijk voor inhoud en proces, Salmay stond hen bij op het creatief-inhoudelijke vlak. Het doel was om veiligheid een herkenbaar gezicht te geven en tot in alle haarvaten van de organisatie te laten doordringen. Salmay werkte aan de ‘branding’ het vormgeven en laden van het programma-motto Safe@SPIE en ook aan het mede vaststellen van de cultuurwaarden en taal. Uiteraard spanden we ons ook in om alles op zorgvuldige manier uit te rollen binnen de gehele SPIE-organisatie.
SAFE@SPIE is op 1 januari 2025 gelanceerd. Stapsgewijs ontwikkelen we samen de middelen ontwikkeld en stellen deze beschikbaar voor de gehele SPIE-organisatie. Omdat de communicatielijnen kort zijn met belanghebbenden, komen er ook veel aanvragen vanuit de verschillende afdelingen en business units. Wij kunnen hier snel op inspelen.
Binnenkort is zelfs de eerste SAS-award uitreiking een feit!