ISMS
Campagnes gericht op specifieke thema’s
Campagnes op thema (risico)
Om gemeenschappelijk de risico’s in kaart te brengen én verbetermaatregelen door te voeren, is het Integral Safety Management System (ISMS) opgezet door de sectorpartijen op Schiphol. Dat zijn de diverse luchtvaartmaatschappijen, bagage-afhandelaars en Schiphol zelf. In dit partnership analyseren zij incidenten en werken ze samen om de risico’s te beheersen. Naast het doorvoeren van de ‘technische’ maatregelen, is het uiteraard ook nodig om iedereen ‘mee te krijgen’. Om dat te doen, schakelt men al jaren Salmay in. Wij denken aan de voorkant (dus in de diverse teams) mee over de thema’s en stellen creatieve, effectieve campagnes voor. Thema’s die we de afgelopen jaren hebben behandeld zijn: voetgangersveiligheid, summer safe (werken tijdens de drukke zomerperiode), FOD opruimen (rondslingerende rotzooi), pushback-procedures opfrissen, binnendoor naar het werk lopen,. winterveiligheid en meer.
De middelen die we inzetten voor deze campagne zijn: abri’s, posters in verschillende A-fomaten, billboards, animaties, digitale posters en per thema een aparte gadget. En bovenal: we stimuleren de programmamanagers om vooral zélf langs te gaan om de doelgroep te enthousiasmeren.