Eliquo

Safety branding

Eliquo safety branding

Eliquo in Barneveld realiseert complete concepten voor energieneutrale behandeling van rioolwater, waarbij nuttige grondstoffen maximaal teruggewonnen worden. Sinds 2022 trekt dit ingenieursbureau samen met Salmay op als het gaat om de ‘hand man brengen; de branding van occupational safety. We zijn gestart met een effectieve safety awareness campagne (waarbij trede 3 werd behaald op de veiligheidscultuurladder, inmiddels is men hard op weg naar Trede 4), nu gaan we verder en beloont Eliquo actief veilig gedrag. Naast de reguliere middelen hebben we ook Blik op Veiligheid geïntroduceerd; een krachtige conversation starter. Voor de teams die een bijzondere veiligheidsprestatie hebben behaald, is er ook het compliment: een blik met versgebakken koekjes van La Biscuiterie voor iedereen op het project. Telkens als wel weer een veigheidsmijlpaal te vieren is, vult men het blik.

Recent hebben we nieuw middel geïntroduceerd: de Opvislunch. Een super-interactieve werkvorm, waarbij we persoonlijke vragen over de Gedragsregels letterlijk laten opvissen tijdens de lunch op vrijdagmiddag. Iemand vist een envelop op en kiest ervoor om de vraag die erin staat zelf te beantwoorden of door te spelen aan een collega. Salmay modereert de lunch, vraagt door en zorgt ervoor dat iedereen een aandeel krijgt.

Ook werkte Salmay aan het delen van informatie over arbeidsveiligheid met derden; door een ingang te ontwerpen voor de online omgeving van Eliquo en diverse templates én inhoud voor toolboxen en safety nieuws van de projecten.