Stimuleren safety awareness
Safety Awareness
Bij deze klant is veilig werken nog geen vanzelfsprekendheid. Er wordt nu hard gewerkt aan het organiseren van de randvoorwaarden om er in ieder geval voor te zorgen dat er geen organisatorische of technische belemmeringen zijn om de dagen zonder incidenten door te komen. Nu is het zaak om iedereen ‘mee te krijgen’ om de (veilige!) daad bij het woord te voegen. Een groot deel van de bevolking is praktisch opgeleid, dus zetten we niet teveel in op middelen met lappen tekst of uitgebreide stof. Iedereen moet snel weten wat er van haar/hem wordt verlangd. Op een toegankelijke manier, aangesproken en uitgebeeld door een aantal bijzondere collega’s. Voorzien van namen die ook voorin de mond van vestigingen in andere landen liggen. Daarnaast hebben we onder leiding van de verantwoordelijken bij de klant vanaf het begin direct contact gezocht met de medewerkers die in de lijn van het risico hun werk moeten doen. Samen met een campagneteam met collega’s van de werkvloer werd onder meer een sloganwedstrijd georganiseerd. Dat leverde bijvoorbeeld al vele tientallen inzendingen op. Voor de toolboxen bedachten we ook een actieve werkvorm.