geschiedenis
thuis in de nederlandse industrie
De wortels van Salmay communicatie reiken tot 1994, het jaar waarin Aarsen Communications werd opgericht. Twee broers, één ziel en één ambitie: een communicatiebedrijf bouwen waar ze allebei van konden leven. De eerste autorit voerde naar Europoort, het warm kloppend hart van de Nederlandse economie. Dat is daar ook letterlijk te voelen, want de aarde beeft van de activiteit. ‘Aarsen’ landde in de industrie met een eerste opdracht voor een groot petrochemisch bedrijf. Later volgden meer opdrachten in dezelfde hoek, met een communicatiepartnerschap voor Koninklijke Hoogovens (heet inmiddels via Corus, Tata Steel) als kroon op het werk.
Aarsen Communications bleek niet alleen in staat om de monden van de broers te voeden: veel medewerkers vonden hun plaats bij het bedrijf. Als talentvolle, kwispelende puppy of ervaren designer of programmeur – altijd werd een mix gevonden om talent te laten groeien en ervaring te benutten. De samenstelling aan opdrachtgevers was zonodig nog boeiender. Want naast de (petrochemische) industrie als grote opdrachtgever, vonden ook organisaties met consumentenproducten hun weg naar Castricum.
Aarsen Communications
Aarsen Communications ontwikkelde zich als full service communicatiebureau met een breed portfolio. Onder één dak werden zowel communicatiestrategie ontwikkeld als de technische uitvoering (van de middelen, waaronder personeelsbladen) mogelijk gemaakt. Helaas stierf midden in deze ontwikkeling (2004) Tom Aarsen in het harnas. De jaren daarna werden gekenmerkt door een grote inzet voor klanten, gepaard aan het ontwikkelen van een specialisme. Niet vreemd dat die terug voert naar het begin van de ontwikkeling: bij de industrie. Interne communicatie met focus op arbeidsveiligheid en gedragsverandering is een veelgevraagde expertise van Fred Aarsen. En nog steeds besteedt hij het leeuwendeel van zijn tijd bij klanten in de Nederlandse (bouw)industrie en bouw.
Salmay communicatie vandaag
Sinds begin 2011 opereert Aarsen Communications onder de naam Salmay communicatie. We blijven specialist in interne communicatie, het cement tussen strategie en praktische uitvoering op de werkvloer. Maar onze focus ligt op het stimuleren en verder ontwikkelen van veilig gedrag. In het verlengde daarvan wordt Salmay inmiddels veel gevraagd voor het stimuleren van kwaliteitsbewustzijn en corporate responsibility – zaken die vanuit hetzelfde gedrag voortkomen. Salmay communicatie is inmiddels een veelgevraagd full service communicatiebureau binnen deze vakgebieden.
Vestiging Gouda
Vanaf oktober 2012 opereert Salmay ook vanuit het centraal gelegen Gouda. Diverse industriële opdrachtgevers bevinden zich namelijk binnen 30 minuten reistijd van deze fraaie stad uit de Gouden eeuw. Stond Salmay al in figuurlijke zin dichtbij de klant, sinds de nevenvestiging in Gouda is dat ook letterlijk het geval.
De wortels van Salmay communicatie reiken tot 1994, het jaar waarin Aarsen Communications werd opgericht. Twee broers, één ziel en één ambitie: een communicatiebedrijf bouwen waar ze allebei van konden leven. De eerste autorit voerde naar Europoort, het warm kloppend hart van de Nederlandse economie. Dat is daar ook letterlijk te voelen, want de aarde beeft van de activiteit. ‘Aarsen’ landde in de industrie met een eerste opdracht voor een groot petrochemisch bedrijf. Later volgden meer opdrachten in dezelfde hoek, met een communicatiepartnerschap voor Koninklijke Hoogovens (heet inmiddels via Corus, Tata Steel) als kroon op het werk.
Aarsen Communications bleek niet alleen in staat om de monden van de broers te voeden: veel medewerkers vonden hun plaats bij het bedrijf. Als talentvolle, kwispelende puppy of ervaren designer of programmeur – altijd werd een mix gevonden om talent te laten groeien en ervaring te benutten. De samenstelling aan opdrachtgevers was zonodig nog boeiender. Want naast de (petrochemische) industrie als grote opdrachtgever, vonden ook organisaties met consumentenproducten hun weg naar Castricum.
Aarsen Communications
Aarsen Communications ontwikkelde zich als full service communicatiebureau met een breed portfolio. Onder één dak werden zowel communicatiestrategie ontwikkeld als de technische uitvoering (van de middelen, waaronder personeelsbladen) mogelijk gemaakt. Helaas stierf midden in deze ontwikkeling (2004) Tom Aarsen in het harnas. De jaren daarna werden gekenmerkt door een grote inzet voor klanten, gepaard aan het ontwikkelen van een specialisme. Niet vreemd dat die terug voert naar het begin van de ontwikkeling: bij de industrie. Interne communicatie met focus op arbeidsveiligheid en gedragsverandering is een veelgevraagde expertise van Fred Aarsen. En nog steeds besteedt hij het leeuwendeel van zijn tijd bij klanten in de Nederlandse (bouw)industrie en bouw.
Salmay communicatie vandaag
Sinds begin 2011 opereert Aarsen Communications onder de naam Salmay communicatie. We blijven specialist in interne communicatie, het cement tussen strategie en praktische uitvoering op de werkvloer. Maar onze focus ligt op het stimuleren en verder ontwikkelen van veilig gedrag. In het verlengde daarvan wordt Salmay inmiddels veel gevraagd voor het stimuleren van kwaliteitsbewustzijn en corporate responsibility – zaken die vanuit hetzelfde gedrag voortkomen. Salmay communicatie is inmiddels een veelgevraagd full service communicatiebureau binnen deze vakgebieden.
Vestiging Gouda
Vanaf oktober 2012 opereert Salmay ook vanuit het centraal gelegen Gouda. Diverse industriële opdrachtgevers bevinden zich namelijk binnen 30 minuten reistijd van deze fraaie stad uit de Gouden eeuw. Stond Salmay al in figuurlijke zin dichtbij de klant, sinds de nevenvestiging in Gouda is dat ook letterlijk het geval.